חדשות האתר

אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא:...
21 November 2024

הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי...
17 November 2024

הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה...
17 November 2024

דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו...
17 November 2024

מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן...
17 November 2024

יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי,...
10 November 2024

החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על...
10 November 2024

צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo....
10 November 2024

שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני,...
03 November 2024

צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות,...
03 November 2024
מאמרים חדשים

הוארכה תקנה הקובעת כי נהגי משאיות יוכלו לנהוג עד 14 שעות ביום

היו״ר ביטן מתח ביקורת על כך שמשרד התחבורה תיקן את התקנה שלוש פעמים ללא אישור הוועדה – וקרא לשמור על הפרדת הרשויות. גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״כשאנו מבקשים להפוך את התקנה ל-14 שעות הכוונה לתוספת לשעות המנוחה ולא לשעות הנהיגה״.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ דוד ביטן, אישרה אתמול הארכת הוראת השעה המאפשרת לנהגי משאיות ואוטובוסים לנהוג 14 שעות ביום – עד 29 בפברואר 2024 או עד לתום המצב המיוחד בעורף. עם זאת, כבר בפתח הישיבה מתח היו״ר ביטן ביקורת על משרד המשפטים שאפשר לעקוף את ועדת הכלכלה של הכנסת ולתקן את התקנה ללא אישורה. בנוסף מתח היו״ר ביטן ביקורת על כוונה, שמאוחר יותר התברר כי נגנזה, להגיש הצעת חוק שתבטל את הצורך באישור ועדת הכלכלה בתיקונים עתידיים של התקנה.

בעיית המחסור בנהגי אוטובוסים ומשאיות התעוררה עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, בעקבותיה התקינה שרת התחבורה ב-12 באוקטובר תיקון שאפשר להעלות את שעות הנהיגה המותרת מ-12 ל-15 שעות ביום. ב-21 באוקטובר תוקנה ההוראה שוב, גם הפעם ללא אישור ועדת הכלכלה, ומספר שעות הנהיגה המותרות ביום ירד ל-14 לאחר שמשרד התחבורה סבר כי פחת מעט הצורך בהארכת השעות. כעת, לפי משרד התחבורה, נמצא כי 14 שעות נהיגה ביום עונות על הצרכים הנוכחיים שנובעים מהמלחמה והמשרד ביקש מהוועדה להאריך את ההוראה.

היו״ר ביטן הבהיר כבר בתחילת הדיון כי לא הייתה שום בעיה להביא את התקנה לאישור מהיר בוועדה גם במלחמה, ושאל: ״מה הייתם עושים אם היינו מגישים הצעת חוק לבטל את ועדת השרים לחקיקה? הפרדת רשויות משמעותה שכל רשות תבוא לידי ביטוי. זה לא מקובל לעשות דברים כאלה וזה לא קשור אלי, אני לא אהיה חבר כנסת כל החיים, זה קשור לעבודה בין הרשויות. לא עושים דברים כאלה. כיו״ר הוועדה אני צריך לשמור על הפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת על הממשלה, זה התפקיד שלנו וגם של משרד המשפטים שצריך לדאוג שהפרדת הרשויות תישמר. היינו צריכים את הלחץ של היועץ המשפטי של הוועדה, עו״ד איתי עצמון, בשביל שתרדו מהצעת החוק לבטל את הוועדה בעניין הזה״. 

נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו״ד חוה ראובני, הבהירה כי תזכיר החוק אליו התייחס היו״ר ביטן נגנז, וביטן הגיב כי טוב שנגנז. עו״ד ראובני הוסיפה כי עם פרוץ המלחמה נוצר מחסור אקוטי בנהגים, על רקע גיוס מצד אחד וצורך מוגבר בהסעה מצד שני. ״בהתחלה הוספנו תוספת קיצונית של שעות נהיגה, לנהגי אוטובוסים ורכב מסחרי של מעל 6 טון, של 15 שעות במקום 12 שעות, ולאחר מכן צמצמנו ל-14 שעות״, אמרה. באשר לכך אמר היו״ר ביטן כי הוא מבין את הצורך, והציע אף להאריך את התקופה עד תום המלחמה.

ראש מדור תעבורה במשטרה, סנ״צ לימור שזו, אמרה כי לתאונות דרכים בהם מעורבים רכבים כבדים ואוטובוסים יש משמעות קטלנית, והמשרה הייתה שמחה לקבל נתונים שיראו על צורך משמעותי כדי לבחון את הבקשה. 

מנהלת אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, דלית רגב, השיבה לה כי כ-40% מנהגי הרכב הכבד גויסו בצו 8 ואין נתונים מלאים כי הצבא לא מפרסם אותם. היא הזכירה כי בשגרה גם כך חסרים כ-7,000 נהגים אוטובוסים ומשאיות.

לדברי גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״לאחר אינספור דיונים וועדות, ואף חוות דעת של מומחי שינה, קיים סיכום משנת 2010 לתיקון תקנה 168 ל-14 שעות, כאשר בנוסף הסכמנו להכניס את הטכוגרף הדיגיטלי לישראל. אולם, במשך שנים משרד התחבורה פעם מבקש בוועדת הכלכלה אורכה לשינוי התקנה משיקולים לא ענייניים. אני רוצה להדגיש שכשאנו מבקשים להפוך את התקנה ל-14 שעות הכוונה לתוספת לשעות המנוחה ולא לשעות הנהיגה.

כולם באים לוועדת הכלכלה ועושים הצגה בנושא הבטיחות ואנחנו מבצעים ולא רק מדברים – מועצת המובילים חרטה על דגלה את המאבק בתאונות הדרכים, ולראייה כבר עתרנו בעבר לבג״ץ שלא לאפשר יציאה מהנמלים בעומס יתר, ובשנת 2003 עתרנו נגד המדינה להקים חניוני מנוחה ושוליים רחבים ואף בשנת 2005 ביוזמתנו הופחת משקל למשאיות הכבדות למרות שזה בא כלכלית על חשבוננו, כך שבתיקון התקנה שאנו מבקשים לא נעשה דבר שיפגע בבטיחות.

אנו מבקשים להאריך רק את שעות המנוחה, הבאתי נתונים לוועדות במשך שנים שנהגים ממתינים בכניסה לנמל 4 שעות וביציאה שעתיים, המדינה שאחראית על הנמלים גורמת לעיכובים ומצד שני הנהגים הם אלה שיוצאים עבריינים כשהם עוברים את השעות בתקנה ולכן יש צורך להגדיל את שעות המנוחה בתקנה, כי למעשה 40% מהשעות של הנהגים זה בהמתנה, ולכן ה -14 שעות מותנות רק בנסיבות בהן הנהג ימתין שעתיים וחצי.

בן הרוש הוסיף כי גם כ-7,000 משאיות גויסו, ואמר כי גם אחרי סיום המלחמה ייקח זמן עד שהמצב יחזור לקדמותו

היו״ר ביטן התייחס לכך ואמר כי כיום הנסועה פחתה ולכן הוא פחות מודאג. אך עם זאת הוא קרא למשרד התחבורה לבחון את הנושא, וככל שיתברר שיש עלייה בתאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים ביקש ממשרדי התחבורה והמשפטים לשקול לתקן את התקנה עוד לפני סיום המלחמה. רגב הבהירה כי משרד התחבורה חרד גם הוא לתאונות הדרכים, ואם יהיה צורך בכך יתקן את התקנה.

יו״ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית, ישראל גנון, הזהיר מניצול לרעה של התקנה, וממצב שבו נהגים בקו עירוני שנוסע בפתח תקווה או בראש העין יעבדו שעות ארוכות. עו״ד ראובני השיבה כי אין שינוי בשעות המנוחה, ומנהל אגף רישוי ותפעול במשרד התחבורה, עמיחי לוי, הוסיף כי אין כוונה להחיל את התקנה בפעילות האזרחית של התחבורה הציבורית.

פורסם ב אתר port2port

לכתבה המלאה לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/סקירה-ספנות.png
אתגרי הספנות בעידן של משברים גלובליים

האתגרים המצטברים בשילוח העולמי: מלחמת אוקראינה-רוסיה, הסכסוך הישראלי והמצור החות’ים בבאב-אל-מנדב מבוא: שילוח גלובלי בתוך מהומה גיאופוליטית שילוח גלובלי משמש כעמוד השדרה של הסחר הבינלאומי, כאשר למעלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/וייטנאם.png
הסתיים תהליך המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את המו”מ על הסכם אזור סחר חופשי עם וייטנאם. ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה שר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/הונג-קונג-גשר-בין-מזרח-למערב.png
הונג קונג - גשר בין מזרח למערב

בזכות מיקומה הסטרטגי, שילוב הייחודי בין תרבויות סינית ומערבית, והתנהה האוטונומית החלקית תחת עיקרון “מדינה אחת – שתי שיטות”, הונג קונג הפכה למרכז לעסקים וסחר באסיה ולמרכז פיננסי בעל חשיבות בינלאומית....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מכון-יצוא.png
דו"ח מכון היצוא לשנת 2023/24: תמונת מצב ומגמות ליצוא הישראלי

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לאור ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, האטה כלכלית ומשבר עולמי בהיי-טק. אלו השפיעו לא רק על התעשייה הישראלית בארץ, אלא גם על הצמיחה במדינות יעד ותחזיות ליצוא הישראלי. מכון היצוא, ממשיך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/באנרים-2200.png
מגמות בסחר בינלאומי בשנת 2024 וצפי לשנת 2025: סקירה מקיפה

מבוא: הסחר הבינלאומי בעידן של שינויים הסחר הבינלאומי ממשיך לשמש עוגן מרכזי בכלכלה הגלובלית, אך בעידן של שינויים מהירים הוא מתמודד עם הגרים חדשים לצד הזדמנויות רבות. מגמות עולמיות כמו דיגיטציה מתקדמת, רגולציות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/יבואן-מאושר.png
יבואן מאושר: יתרונות, דרישות והזדמנויות בתוכנית להקלת תהליכי היבוא

מבוא בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, מכס הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי היבוא, אך הוא גם עשוי להוות אתגר לוגיסטי, כלכלי ורגולטורי ליבואנים. על מנת לפשט את תהליכי היבוא ולסייע ליבואנים בתהליכים מול רשות המסים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/מצור-הימי.png
החות׳ים: נמשיך להטיל מצור ימי על אניות בבעלות ישראלית

הדובר הצבאי של החות׳ים הצהיר כי לפי ״מידע מודיעיני״ שהתקבל אצלם חברות ישראליות מנסות להעביר בעלות על ספינות שלהם כדי לחמוק מתקיפה. נציין כי העובדות מוכיחות כי החות׳ים תוקפים אניות סוחר בים האדום ללא קשר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים-מאיצה-את-ההשקה-העולמית-של-מכולות-חכמות-בעזרת-Hoopo.png
צים מאיצה את ההשקה העולמית של מכולות חכמות בעזרת Hoopo

החברה מקדמת את הנראות והשקיפות של המכולות באמצעות שילובם של ה- Sense Solar trackers החדשניים של Hoopo. אלי גליקמן, מנכ״ל ונשיא צים: פריסה מואצת זו מחזקת את מעמדה של צים כמובילה בתעשייה בטכנולוגיה וחדשנות/ חברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים: הבנת תהליך הובלת המטענים הבינלאומי

מבוא: מהו שינוע מטענים ומדוע הוא חשוב? שינוע מטענים הוא אחד המרכיבים המרכזיים בסחר הבינלאומי המודרני, ותפקידו להבטיח את העברת הסחורה ממקום למקום בצורה מהירה, בטוחה ויעילה. התהליך כולל מספר שלבים מורכבים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/11/צים.png
צים מכריזה על ארגון מחדש של השירות בחוצה - אטלנטי

המבנה המעודכן, שייכנס לתוקף החל מפברואר 2025, ישפר את היצע השירותים על ידי הקמת שתי מחרוזות שירות שבועיות, האחת מתמקדת בקווים ישירים מנמלי הים התיכון לקנדה ולחוף המזרחי של ארה״ב, והשנייה מכסה את אמריקה...

1 2 3 72